CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Monday, June 8, 2009

Toidumured

Täna tahan siis kirjutada natukene kohalikust toidust, või siis selle puudumisest.
Oma kolme siin viibitud kuu jooksul oleme mõlemad Keniga hakanud kõvasti puudust tundma eesti toidust. Just sellistest lihtsatest asjadest millest kodus olles ei oskaks puudust tundagi. Näiteks must leib on siin meil väga kõrges hinnas. Poodides müüakse küll teraleiba ja heledamat sorti tumedat leiba aga sellist musta leiba nagu Eestist saab siin ei tunta. Kui leib leitud siin läheb veel suuremaks jamaks, sest suitsuvorsti siit poodidest taas ei leia. Enamuses on müügil erinevad singid (ei ole veel head leidnud), natuke müüakse erinevaid salaamisid ja ka on ühte kahte sorti keeduvorsti. Viimased kõlbavad salatisse ent mitte niisama söömiseks. Seega olen ma liha söömise vorsti kujul täiesti ära unustanud.
Võib ju arvata, et mis siis sellest, et vorsti pole, saab ka juustuga hakkama. Aga võta näpust juustuga siin ka kummalised lood. Palju müüakse viilutatud sulatatud juustu (mis tegelikult ei anna üldse õige juustu mõõtu välja) ja siis müüakse ka erinevaid väga tugevate maitsetega juuste (Chedar jne), mida lihtsalt ei kannata väga tihti süüa. Seega siis nagu polegi midagi leiva peale panna? Mina tegin mõnda aega tagasi poes huvitva avastuse, nimelt leidsin Läti maksavorsti! Maitseb nagu täitsa tavaline maksavorst ja kõlbab vägagi hästi süüa. Seega sai mu see mure natukeseks leevendust.
Meie toitumisharjumused on tegelikult väga väga palju muutunud peale Austraaliasse tulekut. Kuna siin on väga palju ja mõistliku hinnaga erinevaid aiasaaduseid, oleme me väga palju hakanud sööma erinevaid wokitoite ja peaaegu täiesti ära unustanud liha söömise, selle oleme lihtsalt asendanud mereandidega, sest ka neid siin erinevaid ja väga maitsvaid. Juurikatega on see hea lugu, et kodu lähedal asub väike juurikapood, kus peaaegu iga päev palju erinevaid sooduspakkumisi, nii et oleme ka ära saanud proovida asju mida Eestis poleks osta üldse julgenud.
Minu kõige suuremaks mureks aga on normaalsete maiustuste puudumine. Iga päev käin poes ja ostan midagi mis pakendi ja nime järgi võiks olla midagi väga maitsvat ent iga kord saan ma pettuda, sest tooted pole just teab mis head. Aussid ise kiidavad kõik asjad taevani aga kui oled harjunud palju paremaid asju sööma siis on väga raske kohalikest maiustustest midagi head leida. Seega nutan ma ikka taga Kalevi komme ja sefiiri ja Kiisu komme. Nii et kõik, kes loevad ja kellel meeles, et mul sünnipäev tulemas, teavad nüüd mida mulle saata :)
Õnneks oleme me siin väga kiirelt kohanenud ja välja peilinud kõik erinevad poed ja kohad kust saab midagigi kodust osta. Näiteks on siit täiesti võimalik osta teatud kohtadest ja mega raha eest sprote, hapukapsast, musta leiba, suitsuvorsti, sefiiri, pelmeene, kohukesi, viinereid jne jne. Ent kõik need nö "delikatessid" maksavad siin hingehinda ja enne vaatad ja vesistad pikka aega poe akna taga kui oma rahakottid paotama hakkad.
Võiks ju arvata, et kui midagi süüa pole siis on kaalust alla võtta jube lihtne ja et me peaks ammu piitsavarred olema aga miskipärast see pole nii ja ma olen ikka sama rõõmsalt ümar nagu ma ka Eestis olin. Keniga on natukene teine lugu, sest tema käib meil nüüd paar korda nädalas trennis ja on veidikene suutnud küll kaalu vähendada.
Igaljuhul jah kolme kuuga me Eestit küll pole veel igatsema hakanud aga väga väga kõvasti oskame nüüd hinnata eesti toitu.

2 comments:

  1. trrrrrrrrrr, väike vastik väljapressija...
    ma hakkan vist varsti ise neid õnnetuid kiisukomme tegema, sest pole mitte kusagilt suutnud neid siiani leida. ja seda ma juba arvasin, et hakkad oma lähenevat veerandsajandit meelde tuletama, huvitav- palju Sulle seda šokolaadi küll sisse mahub? vaja ikka lapsevanemas süümekaid tekitada... kusjuures mul tuleb ka sünna ja ma tahaks šokolaadi asemel mereande ja puuvilju ja bumerangi ja koaalapoissi...

    ReplyDelete
  2. vaevalt sa neid tahad kui nad kohale on jõudnud. Ja meil on praegu talv ja jõulud nii et saad hoopis midagi jõuluteemalist :)

    ReplyDelete